Androidowcy najlepszymi odbiorcami reklam
AdMob opublikowała statystyki, które zostały zebrane na
amerykańskim rynku w lutym 2010. Wówczas komórki
z Androidem stanowiły 5,2% amerykańskiego rynku i generowały
aż 42% odsłon komórkowych reklam. Dla porównania –
iPhone generuje podobny procent odsłon – 44%, jednak
komórka od Apple opanowała aż 24,3% amerykańskiego
rynku. Komórki BlackBerry, najsłynniejsze w Ameryce (41,6% udziałów), w
lutym wygenerowały jedynie 7-procentowy odsetek odsłon.
Dana statystyka oznacza, że użytkownicy Androida są znacznie
bardziej aktywni w swych komórkowych poczynaniach niż
posiadacze iPhone’a czy BlackBerry. Dane AdMob zostały
wygenerowane na podstawie odsłon reklam na stronach WWW oraz w grach i
aplikacjach dla urządzeń mobilnych.
Warto zauważyć, że bardzo wpływ na klikalność w reklamy na Androidach
ma wbudowany w przeglądarkę Flash Player oraz treści sponsorowane w
grach i programach, dzięki którym tytuły te dostępne są zupełnie za
darmo.