a
HomeCiekaweBilet w telefonie

Bilet w telefonie

Bilet w telefonie

Od wczoraj z biletów zakupionych telefonicznie mogą korzystać
pasażerowie autobusów i tramwai – wystarczy mieć konto w banku, sprawny
telefon komórkowy, oraz zarejestrować się w systemie mPay. To ostatnie
zrobić można dzwoniąc pod bezpłatny numer *145#

Później zakup biletu jest już prosty: wybrać należy ten sam numer oraz kod biletu – np.:
– bilet 20 minutowy – *145*220020#
– bilet 40 minutowy – *145*220040#

A jak się wylegitymować takim biletem? Oczywiście, też
telefonicznie… W czasie kontroli biletów pasażer będzie musiał
zadzwonić pod bezpłatny numer, widoczny na identyfikatorze kontrolera.

System podoba mi się średnio. Na pewno zaletą jego jest to, że jest
dostępny bez względu na “warunki zewnętrzne”. Jakoś jednak bardziej
pozytywnie nastawiona jestem do biletów SMS niż do tych “dzwonionych” –
wysyłam SMS, dostaję SMS, nie trzeba się nigdzie rejestrować, można
kupować z różnych telefonów… Zainteresowanie tego typu płatnością
jednak jakieś jest: zgodnie z danymi z warszawskiego ZTM, w pierwszym
dniu działania usługi do godz. 15.30 bilet przez telefon kupiły 53
osoby.

Niestety, nie każdy może skorzystać. Usługa na razie jest dostępna
tylko dla posiadaczy telefonów w sieci Plus oraz dla posiadaczy kont w
banku Citi Handlowym.

Share With:

BozenaKowalczyk@dayrep.com