a
HomeCiekaweBluetooth ułatwia i przyspiesza pracę

Bluetooth ułatwia i przyspiesza pracę

Bluetooth ułatwia i przyspiesza pracę

Zainstalowanie aplikacji klienckiej w aparacie telefonicznym,
który zaczyna też odgrywać rolę małego komputera przenośnego, pozwala
pracownikowi na dostęp do skrzynki e-mail, do firmowej bazy danych, do
poczty głosowej i faksu. Dodatkowo programy zmieniające treść e-maila w
plik głosowy umożliwiają odsłuchiwanie wiadomości tekstowych, co jest
szczególnie przydatne w czasie jazdy samochodem.

Dobrej
jakości słuchawka staje się wtedy dla niego jednym z narzędzi, jakimi
posługuje się w codziennej pracy. – Najwygodniejsze są zestawy
bezprzewodowe. Dzięki nim użytkownik prowadzi telefoniczną rozmowę, a
ponieważ ma dwie ręce wolne, to w tym samym czasie może poszukać
jakiegoś dokumentu na półce czy danych w komputerze. Może też oddalić
się od bazy telefonicznej nawet o 150 m – mówi Dariusz Rzeszotarski,
menedżer polskiego oddziału GN Netcom.

Zestaw
słuchawkowy można podłączyć nie tylko do komórki, ale również do
telefonu stacjonarnego i do komputera, a także do wszystkich tych
urządzeń naraz. W tym ostatnim przypadku użytkownik na małym ekranie
zainstalowanym w bazie słuchawki przełącza dotykowo urządzenia, z
którymi chce mieć bezprzewodową łączność za pomocą słuchawki. Wśród
nabywców zestawów słuchawkowych dominują firmy, które prowadzą
telefoniczne centra obsługi klienta i centra kontaktowe, ale także
przedsiębiorstwa z zespołami handlowców, na ogół pracujących poza biurem
i przemieszczających się samochodami. Na zdynamizowanie swojej pracy
przez korzystanie z bezprzewodowych słuchawek decyduje się wielu
indywidualnych przedsiębiorców i menedżerów.

Zainteresowani
mają na rynku bogaty wybór słuchawek. Mogą to być urządzenia tylko na
jedno ucho, ale też na dwa, mono i stereofoniczne, bezprzewodowe lub
połączone z bazą kilkumetrowym kablem. Ceny pojedynczego urządzenia
wahają się, w zależności od jakości i marki, od 140 zł do ponad 1 tys.
zł.

Firmy najczęściej decydują się na zakup i
wdrożenie kilkudziesięciu czy kilkuset słuchawek Bluetooth, gdy jest to
część większego projektu obejmującego zmianę sposobu korzystania z
łączności, np. w celu integracji telefonii stacjonarnej, komórkowej i
internetowej, które dotąd funkcjonowały oddzielnie. Niekiedy chodzi o
integrację systemów łączności z systemami informatycznymi wspierającymi
zarządzanie przedsiębiorstwem. Z analiz Plantronics wynika, że dzięki
wprowadzeniu bezprzewodowych słuchawek efektywność pracownika biurowego,
który rozmawia przez telefon dwie godziny dziennie, rośnie aż o 23
proc.

– Niekiedy pracodawcom bardziej opłaca się
zakupić zestawy słuchawkowe dla pracowników biura i w ten sposób
zwiększyć ich skuteczność, niż zatrudniać kilka nowych osób. Nowym
trzeba bowiem będzie co miesiąc płacić wynagrodzenie, a za zestawy
słuchawkowe trzeba zapłacić tylko raz – przekonuje Dariusz Rzeszotarski.

Rynek słuchawek Bluetooth
systematycznie rośnie. W 2010 r. jego wartość jest szacowana na 1,8 mld
dol. Znawcy rynku przewidują, że w br. sprzedaż bezprzewodowych
słuchawek sięgnie 82 mln sztuk. Przy czym najwięcej słuchawek znajduje
nabywców w USA, a Europejczycy, w tym Polacy wolniej przekonują się do
stosowania tego urządzenia.

Share With:

BozenaKowalczyk@dayrep.com