Marketingowe straszenie klienta
W przypadku nieprzemyślanej kampanii jednej ze współpracujących z Orange firm nie było aż tak źle – jednak zdaniem psychologów felerna treść SMS-ów mogła wywołać stany lękowe u odbiorców.
Niektóre serwisy internetowe miały w weekend używanie… Część klientów Orange spotkała się bowiem z dość niecodziennym sposobem zachęcania klientów sieci do wzięcia udziału w konkursie SMS-owym.
Treść kontrowersyjnych wiadomości tekstowych brzmiała tak:
Mogę być ostatnim SMS-em którego czytasz. Nie lekceważ szansy jaką dał Ci los.
I dopiero z dalszej części można było domyślić się, o co chodzi:
Wyślij TAK na XXXX, bo masz szansę wygrać aż 12 600 zł!
A więc po prostu konkurs SMS – ale informacja o nim spokojnie mogłaby zostać odebrana jako groźba.
I została tak odebrana przez niektórych adresatów. Sprawa trafiła w rezultacie do Radia TOK FM.
Jak wskazywali specjaliści, do których zwróciło się Radio TOK FM w
sprawie niezbyt przemyślanej kampanii SMS-owej – takie wiadomości,
jakie otrzymała część klientów Orange,
mogą nasilić stany lękowe u podatnych na nie osób. Głównie chodzi o
dzieci i osoby starsze, ale również te mające ogólnie problemy
emocjonalne.
Orange szybko zakazało spornych SMS-ów
i przeprosiło klientów, którzy je otrzymali. Wojciech Jabczyński,
rzecznik prasowy Grupy TP, do której należy także Orange, wyjaśnił serwisowi Telepolis:
Niefortunne SMS-y były rozsyłane przez firmę, która z nami
współpracuje. Od razu jak zobaczyliśmy jaką mają treść nakazaliśmy
zatrzymanie dalszej wysyłki do naszych klientów.