a
HomeCiekawePolsat w komórkach

Polsat w komórkach

Polsat w komórkach

To zasługa Ipli, telewizji
internetowej Grupy Polsat. Dziś nastąpi oficjalna premiera tej aplikacji
dostosowanej do telefonów działających pod systemem operacyjnym
Android. Można ją ściągać bezpłatnie ze sklepu Android Market. Korzystać
będą mogli z niej właściciele 20 modeli telefonów.

Sukces smartphone’ów

W
ofercie Ipli dostępne są programy, filmy i seriale Polsatu, ale także
należące do niego kanały tematyczne Polsat News, Polsat Play czy Polsat
Cafe. Użytkownicy mogą też zapisywać audycje w pamięci telefonu i
odtwarzać bez konieczności łączenia się z siecią. Ci, którzy aktywują
płatne konto VIP, będą oglądać materiały bez reklam. W bazie serwisu
dostępne jest już ponad 10 tys. plików wideo.

Wprowadzaniem
Polsatu na rynek telefonów komórkowych zajmuje się Redefine, należąca do
Grupy Polsat spółka, którą kieruje Marcin Pery, wcześniej wiceprezes
Gemiusa – firmy zajmującej się badaniem internetu. Redefine wprowadziła
już Iplę na iPhone’a. Aplikację z App Store pobrało ponad 27 tys. osób, a
tylko w czerwcu ponad 13 tys. użytkowników przynajmniej raz obejrzało
za jej pośrednictwem film na iphonie.

Polsat nie jest jedynym
graczem, który stawia na komórki jako dodatkowe źródło przychodów. To
zasługa coraz większej popularności smartphone’ów. Od 2007 roku Polacy
kupili ich ponad 3 mln. Nowych, coraz lepiej wyposażonych telefonów
przybywa. Do wprowadzenia jesienią na rynek najnowszego iPhone 4 szykują
się Era i Orange.

Mobilnego internetu już używa około 2 mln
Polaków, ale będzie ich więcej, bo operatorzy komórkowi przyśpieszają
prędkości i obniżają ceny. Z tego powodu ofertę na komórki tworzy coraz
więcej spółek mediowych – oprócz telewizji robią to także wydawcy prasy i
portale internetowe.

Starcie gigantów

Z
opublikowanego wczoraj globalnego raportu firmy Nielsen Media Research
wynika, że oglądanie telewizji przez komórki to najdynamiczniej rosnący
segment rynku mediowego. Już robi to 11 proc. internautów na świecie.
Tak rewelacyjne rezultaty przyciągają coraz większą liczbę
reklamodawców.

Rozwój Ipli na kolejne telefony komórkowe to
element strategii Grupy Polsat. Jej właściciel, Zygmunt Solorz-Żak,
inwestuje w szerokopasmowy internet, który ma zapewnić Cyfrowemu
Polsatowi pozycję lidera na rynku operatorów płatnej telewizji i usług
telekomunikacyjnych. A także dystrybucję programów Polsatu.

– Najpierw dam ludziom internet, a dopiero potem zaoferuję im ciekawe treści – mówił w wywiadzie dla „DGP”.

Marcin
Pery zapowiada, że w ciągu trzech, czterech lat wpływy Ipli z reklam i
opłat abonamentowych osiągną 100 – 120 mln zł. Przedstawiciele rynku
przyglądają się strategii Zygmunta Solorza-Żaka z uwagą. – Buduje
imperium telekomunikacyjne, które będzie w stanie stawić czoła innemu
gigantowi – Telekomunikacji Polskiej – mówi „DGP” przedstawiciel jednego
z koncernów mediowych.

To będą dwaj najwięksi rozgrywający na rynku.

Share With:

BozenaKowalczyk@dayrep.com