Wojna Play-a i Plus-a ?
Przypomnijmy, że od czasu gdy użytkownicy Plusa mogą rozwiązywać umowy, sieć Play
prowadzi kampanię informacyjną, której twarzą został dziennikarz TVN –
Andrzej Sołtysik. W radiowych i telewizyjnych spotach oraz prasowych
ogłoszeniach informuje on o możliwości rozwiązywania umów z operatorem
w przypadku zmiany operatora. Tym samym Play pośrednio namawia klientów
Plusa do przechodzenia do ich sieci.
Prezes Plusa w wywiadzie dla The Wall Street Journall Polska atakuje Play. – Działania Playa mają jednak swoje przyczyny. Jego dwuletnia działalność przynosi wciąż straty, a wiadomo, że tonący brzytwy się chwyta
– twierdzi Bauc. Dodaje także, że Play namawia klientów do zmiany
niekorzystnej i wymienia wady Play: gorsza jakość usług, złudnie niższe
ceny, wolniejszy mobilny Internet.
Prezes przyznaje, że nie spodziewał się nieetycznego zachowania
konkurencji. Dodaje, że dzięki takim działaniom liczba odejść może być
większa niż przypuszczano. Uspakaja jednak, ze medialne szacunki o 3
tys. rezygnacji dziennie są mocno przesadzone. Podkreśla, że liczba
złożonych rezygnacji nie jest uszczerbkiem dla firmy – dziennie podpisywanych jest więcej nowych umów niż składanych rezygnacji.
Na razie nie wiadomo czy Plus wytoczy sprawę sądową sieci Play,
zapowiada jednak walkę o rekompensatę strat. Bauc dodaje, że obecnie
toczy się kilka spraw przeciwko Play, który musi się bronić przed
zarzutami wprowadzania klientów w błąd. Prezes Plusa ma nadzieję, że
Play zostanie wkrótce ukarany za nieczystą grę.
To pierwszy taki konflikt między siecią Play i Plusem. Konflikt tym
ciekawy, bo operatorzy na co dzień ze sobą współpracują – Play tam,
gdzie nie ma swoich nadajników korzysta z infrastruktury Plusa.
Przypomnijmy jednak, że po pierwszym kwartale 2009 roku Plus pozostaje
liderem rynku (ponad 14,5 mln użytkowników). Jest także liderem pod
względem liczby abonentów – 6,691 mln wyprzedzając swoich największych
konkurentów: Era – 6,363; Orange – 6,310 mln (Play nie ujawnia swoich danych).