a
HomeCiekaweUkryte wydatki w firmie

Ukryte wydatki w firmie

Ukryte wydatki w firmie

Jednym z pierwszych kroków, które wykonujemy, kiedy zakładamy firmę, jest sformułowanie jej budżetu. Uwzględniamy w nim opłaty skarbowe, lokalowe, pensje dla pracowników. Jest jednak także wiele rzeczy, drobniejszych i większych, o których niektórym osobom zdarza się zapominać w planowaniu budżetu. Jakie pułapki mogą nas w tym procesie spotkać?

Opłata za programy

Zapewne będziemy musieli mieć na swoim komputerze jakieś programy dla firm. Zdarza się, że któryś z nich jest bezpłatny, jednak zdecydowana większość kosztuje. Będziemy musieli kupić także pakiet Office, jeśli przewidujemy korzystanie z niego. Te pozornie drobne wydatki po podsumowaniu mogą stworzyć sporą kwotę, na którą nie ma miejsca w firmowym budżecie.

Awarie

Uszkodzenia i awarie sprzętu mogą przydarzyć nam się w każdej chwili, nawet jeśli pracujemy na względnie nowych maszynach. Optymistycznie nie przewidujemy zwykle takich ewentualności w planowaniu wydatków firmy. Może się przez to okazać, że, kiedy już nieszczęśliwie nastąpi jakaś awaria, nie będziemy mieć środków na to, aby sprawnie się z nią uporać.

Transport

Jako właściciele firmy zapewne nie będziemy mogli przesiadywać jedynie w jej siedzibie. Czeka nas sporo jeżdżenia w różne miejsca. Co jakiś czas trzeba pojawić się w urzędzie skarbowym. Często dojechać musimy do partnerów biznesowych. Zaopatrzenie także czasem właściciel firmy nabywa osobiście, zwłaszcza w niewielkich przedsiębiorstwach. Poruszać się zatem będziemy musieli sporo, ale zapewne nie uwzględniliśmy tego w planowanym budżecie. Tymczasem, możemy mieć spore rachunki za paliwo, jeśli wyjeździmy bardzo wiele kilometrów.

Choroba pracownika

W planowaniu budżetu dobrze jest wygospodarować sobie pewną kwotę do wykorzystania w kryzysowej sytuacji. Jednym z takich trudnych momentów jest choroba pracownika. Szczególnie kłopotliwe jest to, kiedy zachoruje osoba, bez której pracy firma nie może efektywnie pracować. Zazwyczaj wtedy powinniśmy pomyśleć o zatrudnieniu pracownika tymczasowego. Wynagrodzenie dla niego, a także koszty niezbędnego przeszkolenia to wydatki, które rzadko uwzględniamy w początkowym budżecie.

W planowaniu budżetu firmy czeka nas zatem wiele pułapek. Musimy pamiętać, że bossplus.pl – programy dla firm, paliwo czy naprawy sprzętów raczej nie są darmowe. Warto przewidzieć na nie zatem dodatkowy budżet. Zwykle lepiej jest tworzyć w takich przypadkach nieco pesymistyczne założenia. W ten sposób przewidzimy, jakie wydarzenia mogą nas spotkać i z jakiego typu wydatkami będzie się to wiązało.

Share With:
Author
https://4sch.pl/okna-do-salonu-trendy-w-architekturze/ https://alexanderncsenate.com/jak-sie-przygotowac-do-brazowej-odznaki-jezdzieckiej/ http://mundopediu.com/funkcjonalny-fotel-bujany-kokon/